WITAM,ZAPRASZAM DO PODRÓŻY PO KRAINIE DOMOWYCH SMAKÓW

...gdy świat pogania,a my zapomnieliśmy o tym jak smakują domowe powidła i swojska wędlina,a domowe ciasta przeszły do lamusa,ja zapraszam Was do swojej kuchni...odpocznijcie,świat nie przestanie istnieć,tutaj pachnie domowe ciasto i świeżo zaparzona kawa,w lodówce znajdę pyszną sałatkę i zupkę:)

czwartek, 16 lutego 2012

Jajka w skorupkach

Baaaaardzo tłusty czwartek,więc trochę mniej kaloryczna przekąska. Życzę lekkich przystawek po bogatych w tłuste i słodkie pyszności tj.chrusty,róże,czy pączki.
.
Potrzebujemy:
 
6 jajek
szczypiorek
natka pietruszki
sól
pieprz
masło
 
Przygotowanie:

 Jajka gotujemy w osolonej wodzie na twardo i studzimy.Każde jajko kroimy energicznie na pół łącznie ze skorupką,tworząc łódeczki.Delikatnie wydrążamy jajko ze skorupki,tak by jej nie skruszyć.Jajka siekamy w drobniutką kosteczkę,doprawiamy do smaku solą i pieprzem,dodajemy posiekany szczypiorek,lub natkę i łączymy z dwiema łyżeczkami masła,Masę jajeczną nakładamy do skorupek i nasze jajeczne przystawki smażymy na maśle na złoty kolor.Podajemy na ciepło na ogrzanym talerzu.Smacznego.

5 komentarzy:

  1. Nigdy nie robiłam sama takich jajek, ale jadałam przy rodzinnych okolicznościach i bardzo mi smakuje;) Chyba wolę, jak ktos mi takie jajko usmaży właśnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiamy takie jajka. Polecam trochę poeksperymentować z farszem jajecznym, np. dodatek curry, tartego sera żółtego czy przecieru pomidorowego. Ostatnio zawsze robię kilka połówek jakoś inaczej :) U mnie zazwyczaj robi się z 15 jajek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawniej robiono u mnie w domu takie jajka, najczęściej z farszem pieczarkowym i serem;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jasne,że farsz można urozmaicać,ja uwielbiam jednak te w wersji podstawowej:D,ale zawsze można(lub trzeba,by nie powiało nudą) coś zmienić.Co do 15 jajek,hmmmm u mnie jest za mało osób do takiej porcji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają smakowicie:) Spróbuję zrobić chociaż nie wiem co mi z tego wyjdzie, trochę się boję krojenia skorupek:P

    OdpowiedzUsuń